Algemene voorwaarden

Onze producten

Alle producten van MAHOME zijn met de hand gemaakt, met natuurlijke en duurzame materialen. Hierdoor is het mogelijk dat het artikel dat je ontvangt, afwijkt van het artikel op de foto’s op onze website. Er kunnen verschillen zijn in structuur, kleur, vorm en formaat. Houd hier rekening mee bij online bestellingen. Dit soort variaties zijn inherent aan handgemaakte producten en dragen ​​bij aan het unieke karakter en de schoonheid ervan. 

Wil je liever een product dat 100% overeenkomt met wat je ziet, kom dan langs in ons atelier. Maak een afspraak via hello@mahome.be of neem contact op via ons online contactformulier. 


Bewust online aankopen

MAHOME is een klein, opstartend bedrijf. We kunnen helaas niet dezelfde (verzend- en retour-) service aanbieden als de grote online spelers. We (en het klimaat) appreciëren het als onze klanten weloverwogen en bewust online aankopen doen. De meeste items in onze collectie zijn unieke stukken die met de hand gemaakt zijn, die vaak fragiel en soms antiek zijn. Ze vereisen een zorgvuldige verpakking. In tegenstelling tot grote bedrijven zijn we niet in staat om een ​​groot aantal retourzendingen te verwerken. Daarom vragen we om te bezinnen voor te beginnen. 


Prijzen en taxen

De prijzen op de website van MAHOME zijn inclusief BTW en exclusief verzendingskosten. Bij verzendingen naar landen buiten de EU, komen er mogelijks douanekosten en taksen bij. Deze extra kosten zijn ten laste van de klant. 

MAHOME behoudt het recht om prijzen te wijzigen en kennelijke vergissingen in het aanbod binden ons niet.


Verzending en bezorging

Alle bestellingen kunnen steeds gratis afgehaald worden aan het atelier van MAHOME. Breekbare artikelen, zoals keramiek en porselein, worden niet verzonden, omdat het risico op beschadiging bij verzending te groot is.

Niet-breekbare artikelen kunnen wel verzonden worden. De prijzen op de website van MAHOME zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden bepaald door de transporteur op basis van het volume en gewicht van de bestelling en het verzendgebied. De kosten worden automatisch berekend en aangegeven bij check-out.

Na het plaatsen van een order, kan je steeds de bestelling volgen via het tracking nummer dat je ontvangt in je mailbox. Zodra een bestelling is geplaatst, kunnen we helaas geen wijzigingen of annuleringen meer aanbrengen voor de verzending.

MAHOME is niet verantwoordelijk voor verloren, gestolen pakketten of pakketten die vertraagd zijn door de transporteur.

Let goed op bij het ingeven van het leveringsadres, en zorg ervoor dat je op het moment van de levering beschikbaar bent. MAHOME is niet verantwoordelijk voor bestellingen die niet in ontvangst worden genomen, of niet zijn opgehaald. Deze bestellingen worden terug naar MAHOME verzonden. De verzendingskosten en eventuele verpakkingskosten worden in dat geval opnieuw doorgerekend.


Internationale verzendingen

Internationale verzendingen buiten de EU worden niet automatisch aangeboden. Wil je toch een bestelling plaatsen met verzending naar het buitenland, neem dan contact op via hello@mahome.be

De verzendingskosten en/of verpakkingskosten zijn voor rekening en risico van de koper, net zoals eventuele douanekosten en taksen. 


Leveringstermijn

MAHOME doet haar best om bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Bestellingen worden verwerkt van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen. De meeste bestellingen worden binnen de 3 tot 5 werkdagen na aankoop verzonden. De verzendtijden kunnen echter variëren als gevolg van de beschikbaarheid van goederen. Indien dit het geval is, geven we zeker een seintje!

MAHOME is niet verantwoordelijk en kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige directe of indirecte winstderving of ander financieel verlies of schade die de klant lijdt door een vertraging van de levering.


Retourneren 

MAHOME hecht veel belang aan de kwaliteit van de producten die ze aanbiedt, en vindt het belangrijk dat klanten tevreden zijn over hun aankoop. Voldoet één of meerdere artikelen dat je online hebt aangekocht toch niet aan je verwachting nadat je deze hebt ontvangen, heb je het recht om binnen 14 dagen schriftelijk contact met ons op te nemen en het terug te sturen. Na afloop van deze periode is een retour niet meer mogelijk. 

Nadat je contact met ons opneemt, ontvang je een retourlabel waarop het retouradres vermeld staat. Het artikel mag niet gebruikt of beschadigd zijn en moet in de originele verpakking terugkomen. De verzendkosten van de retour zijn voor rekening van de koper. De koper is ook verantwoordelijk voor eventuele schade, diefstal of verlies die het artikel gedurende die tijd kan oplopen. 

Ten laatste 10 werkdagen nadat MAHOME de (onbeschadigde) retour ontvangen heeft, zal het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) terugbetaald worden via dezelfde betaalmethode als waarmee de aankoop gebeurd is. 

Het is belangrijk op te merken dat het bovengenoemde retourbeleid alleen geldig is voor online aankopen. Artikelen aangekocht in ons Atelier (Vennestraat 199, Genk) kunnen niet geretourneerd worden.


Schade bij verzending 

Soms loopt er iets mis bij de verzending van een bestelling en komt het artikel beschadigd toe. Wij vinden dit ook zeer vervelend. Indien deze situatie zich voordoet is het belangrijk dat dit tijdig en correct wordt doorgegeven aan de transporteur.
Volg daarom strikt onderstaande procedure: 

  • Breng ons onmiddellijk (ten laatste 5 dagen) na ontvangst van de bestelling op de hoogte vie email (hello@mahome.be)
  • Bezorg ons duidelijke foto’s van de beschadiging: 
    • Foto’s van de beschadigde verpakking, waarop de barcode van verzending duidelijk zichtbaar op is. 
    • Foto’s van de binnenkant van de doos/verpakking. 
    • Foto’s van de schade aan het bestelde artikel. .

Na ontvangst van de foto’s bezorgen wij een retourlabel, en vervangen we het artikel, of betalen we het artikel terug. 

Indien we deze foto’s niet ontvangen, of indien wij deze niet tijdig kunnen doorgeven aan de transporteur, kan er geen procedure of schadeclaim meer worden opgestart. In dat geval zal MAHOME niets meer kunnen doen, en is een retour of terugbetaling niet meer mogelijk.


Geschenken en cadeaubonnen

Geschenken kunnen alleen worden geruild binnen 14 dagen na aankoop indien vergezeld van een aankoopbewijs. Stuur binnen 48 uur een e-mail naar hello@mahome.be als je je cadeau wilt ruilen.

Cadeaubonnen zijn niet-retourneerbaar en niet-restitueerbaar.


Foto's en afbeeldingen

Alle foto’s en afbeeldingen op deze website zijn eigendom van MAHOME, tenzij anders vermeld. De foto’s en afbeeldingen mogen niet zonder toestemming gekopieerd worden noch voor andere doeleinden gebruikt worden.

Kleurafwijkingen tussen de foto's en de werkelijkheid zijn mogelijk. MAHOME kan hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden. 


Persoonsgegevens

MAHOME slaat persoonlijke gegevens op om bestellingen correct te verwerken. Daarnaast kan MAHOME persoonlijke gegevens gebruiken voor interne marketingdoeleinden, zoals bijvoorbeeld voor het versturen van nieuwsbrieven mits MAHOME daar de toestemming voor heeft gekregen.
Persoonlijke gegevens van klanten worden niet doorgegeven aan derden. 


Aansprakelijkheid

MAHOME lost problemen en geschillen zo veel mogelijk op in onderling overleg. Op deze algemene voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing. MAHOME kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten, defecten, gederfde inkomsten voortkomend uit het gebruik van deze website.